پهپادهای سمپاش

پهپاد سمپاش

آنچه در این مطلب می خوانید!
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک سربرگ اضافه کنید

    پهپاد سمپاش

    پهپادها ابزارهایی تجاری در صنعت کشاورزی هستند که بهره وری مزارع را با داده‌های هوایی افزایش می‌‍دهند. اما جدای از جمع آوری بینش‌های حیاتی در مورد سلامت محصول و ایجاد نقشه‌های دقیق، ربات‌های پرنده نقش فعالی در عملیات روزانه دارند. پهپاد سمپاش برای کاربردهایی نظیر پخش کود، آفت کش، علف کش و قارچ کش و کاشت دانه استفاده می‌شوند. پهپاد‌ها این امور را ارزان‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر از روش‌های سنتی انجام می‌دهند.

    استفاده از مواد شیمیایی کشاورزی سنگ بنای کشاورزی مدرن است. پهپاد سمپاش از جدید ترین فناوری برای توزیع دقیق، یکنواخت و کارآمد مواد شیمیایی استفاده می کند. پهپاد سمپاش با امواج فراصوتی مکان یابی می‌کند و می‌تواند بهترین فاصله با گیاهان را برای تزریق سموم انتخاب کند. از یک طرف در سمپاشی از راه دور و با پهپاد سم کمتری مصرف می‌شود و از طرف دیگر سموم به طور کاملا یکنواخت و یک دست در سطح مزرعه پاشیده می‌شود. همچنین در روش سمپاشی هوایی از نفوذ سم به اعماق خاک جلوگیری می‌شود.

    استفاده از فناوری پهپاد برای سمپاشی محصولات، هرگونه اثرات مضری را که مواد شیمیایی ممکن است بر انسان داشته باشند، از بین می برد. سمپاشی خودکار و دقیق می تواند برگ زدایی را تسریع کند، شاخ و برگ‌های اضافی را از بین ببرد و برداشت محصولاتی مانند پنبه را آسان تر کند.

    به طور معمول کل سطح زیر کشت توسط پهپاد سمپاشی می‌شود. اما در بعضی موارد، در صورت تشخیص به موقع بیماری گیاهان در قسمت خاصی از زمین، می‌توان با تنها سمپاشی کردن همان ناحیه از گسترش بیماری جلوگیری کرد. این امر نیازمند نظارت مداوم بر زمین است، اما باعث صرفه جویی کلان در هزینه‌ها می‌شود.

    4 مزیت استفاده از پهپاد سمپاش در مقایسه با روش سنتی:

    • افزایش چشمگیر سرعت و به حداقل رسیدن مدت زمان سمپاشی
    • افزایش عملکرد محصول و راندمان سالیانه
    • به حداقل رسیدن صدمات انسانی و کاهش خوابیدگی و لهیدگی محصول
    • کاهش مصرف آب

    کاربرد پهپاد سپاش به اینجا ختم نمی‌شود. در مزرعه Kloubec Koi در آیووا، متخصصان هواپیماهای بدون سرنشین از پهپاد DJI AGRAS برای تغذیه یک مرکز 80 هکتاری پرورش ماهی استفاده کردند. راه حلی سریع، موثر و خودکار ! یا در سال 2019 برای کاهش انتقال مالاریا در تانزانیا مایع مخصوصی را به کمک پهپاد سمپاش در مناطق مشخصی توزیع شد. دانشمندان با کمک Agras MG-1S عامل کنترل بیولوژیکی را در سطح شالیزارهای برنج اسپری کردند تا از خروج پشه‌های تازه بیرون آمده جلوگیری کند.

    شمارش تعداد گیاهان
    کشاورزی دیجیتال
    بررسی کارایی قارچ کش‌ها در مزارع گندم
    نورمن بورلاگ
    نورمن بورلاگ پدر انقلاب سبز
    آنچه در این مطلب میخوانید!
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک سربرگ اضافه کنید
      اسکرول به بالا