شمارش تعداد گیاهان

کشاورزی دیجیتال

آنچه در این مطلب می خوانید!
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک سربرگ اضافه کنید

    کشاورزی دیجیتال، یک قدم به جلو

    انسان‌ها همواره برای تامین موادغذایی خود با چالش‌های مهمی دست و پنجه نرم می‌کنند. دوتا از این چالش‌ها، چالش‌های اصلی هستند؛ اولی افزایش تولید و دومی کشاورزی پایدار ضمن حفظ محیط زیست است. امروزه با توجه به اهمیت تضمین سلامتی انسان در کنار مصرف مواد غذایی، متد‌هایی از جمله هوشمند سازی مصرف نهاده‌های کشاورزی و استفاده از تکنیک کشاورزی دیجیتال توصیه می‌شود. با توجه به اینکه به کارگیری کشاورزی روز به‌ روز زیادتر می‌شود گاها واژه‌هایی با معانی نزدیک به هم با هم اشتباه گرفته می‌شوند مانند: کشاورزی دیجیتال و کشاورزی دقیق. اما کار هر دوی آن‌ها مدیریت غیر یکنواختی‌های مزرعه است. پس با ما همراه باشید تا این ابهام رو رفع کنیم. 😊

    کمک به تغذیه آیندگان

    کشاورزی ستون اصلی بسیاری از اقتصادهای در حال توسعه است و به عنوان منبعی برای تضمین امنیت غذایی و درآمد برای خانوارهای کشاورزان خرده پا است که تعداد آنها بیش از 500 میلیون نفر می‌باشد. همچنین کشاورزی بزرگترین کارفرما در جهان است. بر اساس گزارش سازمان غذا و کشاورزی، 2.5 میلیارد نفر برای امرار معاش به این بخش وابسته هستند. با این حال اکثریت آن‌ها کمتر از 5 دلار در روز درآمد دارند. در صنعت کشاورزی چالش‌های زیادی داریم:

    1) به گفته مؤسسه منابع جهانی، پیش‌بینی می‌شود که تغییرات آب‌ و هوایی اثرات نامطلوبی روی عملکرد محصولات می‌گذارد به این صورت که با 3 درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شدن زمین، تا 50 درصد بازدهی محصولات کمتر می‌شود.

    2) نخمین زده شده تا سال 2050، جمعیت کره زمین به 9.7 میلیارد نفر می‌رسد. برای تغذیه آن‌ها باید تولید غذا تا 98 درصد افزایش پیدا کند.

    3) تغییرات آب‌ و‌ هوایی یک تهدید جدی برای کشاورزی است زیرا کشاورزی کاملا وابسته به آب‌ و‌ هواست.

    4) کشاورزی تأثیر قابل توجهی بر محیط زیست دارد. زیرا مقادیر زیادی از منابع طبیعی مانند آب شیرین را مصرف می‌کند که امروزه این منابع به سرعت در حال کاهش است.

    5) برای افزایش تولید مواد غذایی، ما نمی‌توانیم زمین‌های زیر کشت را بدون جنگل زدایی گسترش دهیم.

    6) حدود 84 درصد از کشاورزان جهان خرده‌مالک هستند و 30 تا 34 درصد غذای جهان را تولید می‌کنند. آنها با چالش‌هایی مانند بهره‌وری پایین، کارایی ضعیف و اثرات تغییرات آب‌ و‌ هوایی دست و پنجه نرم می‌کنند و افزایش بهره‌وری و عملکرد آن‌ها برای از بین بردن فقر جهانی ضروری است.

    تضمین امنیت غذایی نسل‌های آینده

    بنابراین برای تضمین امنیت غذایی برای نسل‌های آینده، نیازهای کشاورزی از طریق بکارگیری فناوری، دیجیتال و نوآوری، پایدارتر می‌شود. در این میان کشاورزی دیجیتال این پتانسیل را دارد که روش تولید موادغذایی را تغییر دهد و کشاورزی را مولدتر و سازگارتر کند و از زمان و منابع به نحو احسن استفاده کند.

    کشاورزی دیجیتال روزانه مزارع رو مدیریت می‌کند و در نهایت با به کارگیری اتوماسیون، هوش مصنوعی، حسگرها و… باعث بهبود کیفیت، کمیت و در نهایت باعث سودآوری می‌شود. درواقع کشاورزی دیجیتال با استفاده از فناوری‌های جدید و پیشرفته به طور مکرر داده‌های مزرعه را جمع‌آوری کرده و به کشاورزان در تصمیم گیری آگاهانه کمک می‌کند. سپس این تصمیمات به سرعت و با دقت زیاد از طریق روبات‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته اجرا می‌شوند و در نهایت باعث بهبود تولید موادغذایی می‌شوند.

    شاید درحال حاضر استفاده از کشاورزی دیجیتال برای کشاورزان خرده مالک توجیح اقتصادی نداشته باشد اما در دهه‌های آینده، با افزایش مداوم دمای جهانی، این دسته از کشاورزان هم با چالش‌هایی ازجمله عملکرد کمتر و شیوع بیشتر بیماری‌ها و آفات محصولات کشاورزی و دامی مواجه هستند و در نهایت تنها کشاورزی دیجیتال می‌تواند به آن‌ها در حل این چالش‌ها کمک کند. سوال اینجاست که آیا هوش مصنوعی و ماشین‌آلات می‌توانند به طور کامل جایگزین انسان‌ها شوند؟ خطای‌های سیستمی ماشین‌آلات چگونه برطرف می‌شوند؟ اطلاعات و داده‌های جمع آوری شده به چه درد ما می‌خورند و چگونه باید تحلیل شوند؟ چه کسی وظیفه تحلیل این داده‌ها را دارد و چگونه تحلیل می‌کند؟

    جواب تمامی این سوالات در اصطلاحی به نام کشاورزی دقیق نهفته است. شما می‌توانید از تمام مزایای گفته شده در ارتباط با کشاورزی دقیق بهره‌مند شوید! کافی است با ثبت نام در پنل ما در آساگرو، اولین سفارش خود را ثبت کنید. منتظر شما هستیم. 😊

     

    شمارش تعداد گیاهان
    کشاورزی دیجیتال
    بررسی کارایی قارچ کش‌ها در مزارع گندم
    نورمن بورلاگ
    نورمن بورلاگ پدر انقلاب سبز
    آنچه در این مطلب میخوانید!
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک سربرگ اضافه کنید
      اسکرول به بالا